سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی گوشی موبایل ایفون xs

مشخصات ایفون xs

آیفون XS یا همان iPhone XS یکی از جدیدترین آیفون هایی است که توسط شرکت اپل در سال 2018 رونمایی شد. این گوشی ظاهری زیبا و قدرت عملکردی بی‌نظیر دارد و می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای افرادی باشد که علاقمند گوشی های قدرتمند و برتر اپل هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی آیفون XS اپل بپردازیم. برای اطلاع از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

طراحی ایفون xs

تشخیص گوشی آیفون XS از مدل X خیلی ساده نیست. البته این مورد را از تعداد کمی از افراد شنیده ایم اما تا حدودی می توان به این حرف استناد کرد. رنگ طلایی مختص به مدل XS است که شکوه و جلایی زیبا به این گوشی بخشیده است. رنگ قسمت پشتی گوشی طلایی کمی روشن تر است که تا حدودی متمایل به صورتی نیز می نماید. این رنگ در اثر تابیدن نورهای مختلف تا حدودی تغییر می کند که بسیار زیبا است. در قسمت پایین گوشی و در حاشیه سمت چپ تعدادی حفره ریز دیده می شود. اپل در طراحی آیفون XS تصمیم گرفت آنتن گوشی را به سمت پایین منتقل کند تا به واسطه تکنولوژی MMO بتواند اتصالی سریع تر و قوی تر به اینترنت را فراهم کند.

 

در آزمایش غیرعلمی که تیم ما از این تکنولوژی در آیفون XS گرفت سرعت دانلود چیزی در حدود 64 مگابایت و سرعت آپلود 14 مگابایت تخمین زده شد. سرعت دانلود آیفون XS چیزی در حدود 70 مگابایت و سرعت آپلود نیز 17 مگابایت است. تکنولوژی LTE به افزایش قدرت و سرعت اتصال اینترنت در آیفون XS کمک بسیاری کرده است. iPhone XS گوشی موردعلاقه ما از لحاظ سایز خواهد بود. با طراحی مینیمال و متریال مستحکم و عالی به کار رفته در ساخت این گوشی به یکی از بهترین های بازار تبدیل شده است. اگر فکر می کنید که اندازه این گوشی برای شما کوچک است می توانید آیفون XS MAX را بخرید و از امکاناتی مشابه با این گوشی در اندازه ای بزرگ تر لذت ببرید.

صفحه نمایش

به بررسی آیفون XS از نظر نمایشگر می رسیم. همان طور که گفتیم، نمایشگر 5?8 اینچی OLED آیفون XS نسبت به مدل پارسالی خود واقعا تغییری نداشته است، اما با ارائه‌ی رنگ های قوی، کنتراست بالا و رنگ مشکی واقعی، همچنان یکی از بهترین های بازار می باشد.

اپل عملکرد این صفحه نمایش را با افزودن 60 درصد رنج دینامیک بهتر به HDR 10 موجود و فیلم های Dolby Vision بهبود بخشیده است. تکثیر رنگ ها و وضوح بین رنگ های روشن و تاریک بسیار خوب بوده و در کل، تماشای یک ویدیوی  HDR با این نمایشگر بسیار لذت بخش تر از قبل شده است.

ضمنا همان طور که گفتیم، چیپست  A12 Bionic جدید موجود در آیفون XS باعث بهبود سرعت و عملکرد این دستگاه شده است. اپ ها در لحظه ای باز و بسته می شوند و تجربه‌ی بازی با آیفون XS به گونه ای است که انگار یک کنسول بازی را در یک اسمارت فون گنجانده باشند! عملکرد کلی دستگاه فوق العاده بوده و در بحث گرافیکی هم این اسمارت فون بهتر از قبل عمل می کند.

دوربین

یکی دیگر از مواردی که در آیفون XS نسبت به گذشته (آیفون X) تغییر چندانی نداشته، مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی iPhone XS دقیقا مثل آیفون ایکس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که سنسور اول دیافراگم F/1.8 را به همراه داشته و سنسور دوم از دیافراگم F/2.4 بهره‌ می‌برد. سنسور دوربین اول این مجموعه زاویه دید گسترده‌ای دارد اما سنسور دوربین دوم مجموعه از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز دوربین اصلی iPhone XS هم از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط این مجموعه قابلیت پشتیبانی بوده و توسط لنز دو پیاده‌سازی می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS اپل قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

اما دوربین iPhone XS در عمل چگونه است؟ همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی یا پشت آیفون XS اپل کیفیت فوق‌العاده عالی دارد. با دوربین اصلی این گوشی تقریبا تحت هر شرایطی می‌توانید عکس های به یاد ماندنی و بسیار با کیفیتی را ضبط کنید. چراغ فلش LED چهارگانه دوربین اصلی آن سیب می‌شود تا در تاریک‌ترین محیط ها هم بتوانید عکس های با نور مناسب را ضبط نمایید. کیفیت عکس ها شاید در محیط های تاریک کمی افت کند اما با این حال کیفیتی فراتر از استانداردهای فعلی دوربین گوشی های هوشمند را ارائه می‌کند. قابلیت عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم در iPhone XS با آپدیت هایی ارائه شده که کیفیت ضبط اینگونه تصاویر را بهبود می‌بخشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون XS اپل هم مثل آیفون X از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. عکس هایی که با دوربین سلفی iPhone XS اپل ضبط می‌شوند به واقع کیفیت عالی دارند و چیزی فراتر از کیفیت یک لنز دوربین 7 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره آیفون XS بهبود یافته و هم اکنون تفکیک مابین لبه های چهره کاربر و محیط اطراف پشت سر وی به شکل بهتری انجام می‌شود. بنابراین هر دو دوربین اصلی و سلفی آیفون XS اپل کیفیت کم‌نظیری را ارائه می‌کنند و بدون شک رضایت شما را جلب خواهند کرد. اگر به عکسبرداری با گوشی علاقه دارید، مطمئن باشید iPhone XS اپل یکی از بهترین گوشی هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون xs

 

 این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.

آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت که گوشی اپل آیفون XS در واقع همان آیفون X می‌باشد که به نوعی از نظر همه ابعاد و امکانات بهینه شده و در عین حال ظاهر خود را حفظ کرده است. قیمت این گوشی نیز چون قیمت دیگر محصولات اپل بسیار بالامی‌باشد. از مهمترین قابلیت ها و تغیراتی که این گوشی با مدل x دارد دوربین قوی تر، سنسور تشخیص چهره پردازنده و رنگ طلایی آن است. ویژگی های دیگر مانند بهره گیری از استاندارد ضد آب بودن گوشی و نسخه 512 گیگابایتی از دیگر تغییراتی هستند که در این گوشی مشاهده می‌شود.عمر باتری گوشی آیفون XS نسبت به مدل X تغییر چندانی نداشته است. کمپانی اپل مصر است گوشی های آیفون را به درگاه لایتنینگ مجهز کند اما در این گوشی خبری از پورت USB Type-C نیست. اگر شما دنبال تغییرات فوق العاده شگرف و بزرگ در آیفون XS هستید بدون شک در هنگام کار در اولین دقایق با این گوشی نامید می‌شوید. به هر حال، از آیفون XS به همراه دیگر محصول عظیم الجثه اپل یعنی XS MAX می‌توان به عنوان با دوام ترین آیفون ها در بازار نام برد که می‌توانند بیشترین رضایت را به کاربران جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه به همراه داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.