سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی airpods pro

بررسی ایرپاد پرو

بدون شک هدفون بی سیم اپل با نام ایرپاد پرو یکی از بهترین های جهان است که با قیمت 249 دلار و ویژگی های جذاب شما را مجبور به خرید ایرپاد پرو خواهد کرد.

به راحتی باید بیان داشت که هدفون بی سیم AirPods Pro اپل با قیمت 249 دلار از ویژگی های قابل توجهی چون قابلیت لغو نویز، سیستم خنک کننده تراشه داخلی و برخی دیگر مجهز است. این هدفون همچنین اولین هدفون بی سیم اپل بوده که طراحی لغو سروصدا برای آن در نظر گرفته شد. جنس این هدفون ها از نوع سیلیکون بوده و ما برای بررسی محصول اپل، چندین هدفون را تحت تست قرار دادیم و یک گزینه برجسته است.

اگرچه هدفون اپل 100 دلار قیمت بیشتری دارد، اما به مراتب با ویژگی های جذاب خود خیره کننده است. ما در بررسی خود متوجه شدیم که این هدفون اپل بسیار عالی بوده و دردسترس است. البته هنگام بررسی سعی کردیم مدت زمان کوتاهی با این هدفون سپری کنیم و بدون شک لذت بخش بوده و به نتایج جالبی دست یافتیم که در این مطلب می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم.

طراحی airpods pro

اپل طراحی اصلی خود را در ایرپاد پرو کنار نگذاشته است، اما ارتفاع آن کمی کوچک‌تر شده و بخش درایورهای داخل گوش این دستگاه بزرگ‌تر شده است. ایرپاد پرو از رقیبان دیگر خود زیبایی بیشتری دارد و دارای یک پوشش سیلیکونی بسیار خوب می‌باشد. ارتفاع آن تقریبا یک سانتی متر کم‌تر از نسل قبلی (اپل ایرپاد 2) است که کاملا مشخص می‌باشد. در نسل قبلی وقتی این هدفون‌ها پوشیده می‌شدند به خوبی قابل رویت بودند، اما اکنون زیاد متوجه حضور آنها نمی‌شوید.

طراحی سفید براق ایرپاد پرو آن را شبیه مدل‌های معمولی کرده است، اما این دستگاه پیچ‌های جدیدی دارد. شبکه توری سیاه جدیدی بر روی پنل‌های بیرونی قرار گرفته است و همچنین یک نوار کنترل پنل در جلوی بدنه هر هدفون قرار دارد.

شاید تنها نگرانی برای این دستگاه عمر باطری آن باشد، چرا که باطری آن غیر قابل تعویض است. این مشکل طول عمر باطری بسیار کوچک و رشته‌ای ایرپاد محدود به چرخه شارژ 2 تا 3 سال می‌باشد. در ایرپاد پرو ترس بر این است که این مشکل بیشتر شود، چرا که باطری آن خیلی کوچک‌تر شده است.

جای تعجب است که پرو عملکرد باطری مشابه با ایرپادهای استاندارد دارد، اما کمی از عمر آن کاسته شده است. ایرپاد پرو با یک بار شارژ شدن می‌تواند حدود 4.5 تا 5 ساعت برای موسیقی و 3.5 ساعت برای تماس استفاده شود. البته در زمان نیاز می‌توانید از 24 ساعت شارژ اضافی که محفظه در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. دلیل این کاهش عمر باطری بخاطر اضافه شدن قابلیت حذف صدای محیطی است.

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

قابلیت حذف نویز دینامیک

ایرپاد پرو می‌تواند صدای اطراف را به لطف سیستم حذف نویز دینامیک به طور کامل کنترل کند. صدای اطراف در حین پخش محتوای صوتی به طور کامل ایزوله می‌شوند و از طرف دیگر در حین قرار دادن در گوش کاربران می‌توانند با یک اشاره کوچک انگشت به ایرپاد صدای محیط اطراف را به صورت سریع بشنوند. این سیستم در حقیقت مهم‌ترین قابلیت هوشمندانه ایرپاد پرو به‌حساب میاید که باعث می‌شود تا دیگر کاربران در حین قرار دادن گوشی‌ها دیگر نیازی به برداشتن آن‌ها برای شنیدن صدای محیط اطراف نداشته باشند. این سیستم از تراشه هوشمند h1 برای کنترل صدای بیرونی استفاده می‌کند که بسیار کاربردی و باکیفیت صدای محیط اطراف را کنترل می‌کند.

 

راحتی

AirPods و کیس شارژ آنها به طور قابل توجهی کوچک و سبک تر از هدفون های سونی است. کیس شارژ بزرگتر و ضخیم تر از کیس نسخه استاندارد AirPods است، اما همچنان هم یک هدفون کوچک محسوب می شود. صحبت در زمینه ابعاد این محصول اپل اهمیت بسیاری دارد. کیس و AirPod به معنای واقعی کلمه نصف هدفون های سونی است. موضوع بسیار جذابی که در مورد آن وجود دارد. اگرچه سونی توانسته محصولات بسیار مناسب عرضه دارد، اما به نظر می رسد AirPods Pro به راحتی با گوش ها تناسب یافته و راحت محسوب می شود.

 

توجه داشته باشید که شما می توانید گوشی های چپ و راست را به طور مستقل از یکدیگر به کار گیرید و ویژگی جدید اشتراک گذاری صوتی اپل با دوستان و از طریق مجموعه هدفون‌های سازگار اپل، اجازه می دهد تا یک موسیقی هم شما و هم دوستانتان یک زمان گوش دهند.

عمر باتری airpods pro

ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا 4.5 ساعت عمر باتری دارد که کمی کمتر از 5 ساعت ایرپاد معمولی است. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها جدید و کاهش اندازه، این کاهش عمر باتری قابل قبول است. با این حال همانند نسل‌های قبلی شما با حضور قاب آن می‌توانید 24 ساعت با آن به موزیک گوش دهید.

برای مقایسه، جدیدترین Galaxy Buds سامسونگ با هر بار شارژ 6 ساعت دوام می‌آورد اما قاب آن‌ها فقط 7 ساعت دیگر به عمر کارشان اضافه می‌نماید و مجموعا 13 ساعت می‌شود. با این حال WF-1000XM3 سونی با هر بار شارژ 6 ساعت کار می‌کند و در کل با حضور قابش 24 ساعت کارایی دارد. اما قاب آن بزرگتر است و نمی‌توان آن را برتر از ایرپاد پرو دانست.

جمع بندی

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟