سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل iphone 8 plus

بررسی iphone 8 plus

تقریبا می توان گفت پس از استیو جابز، اپل با سیل پیوسته ای از انتقادات مواجه بوده است. زمانی تقاضای کاربران و رسانه ها ساختن گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر بوده و گاهی اوقات اضافه شدن برخی امکانات به رابط کاربری iOS. اما اپل به سبک و سیاق رهبر سابق خود تا آنجا که توانسته در برابر انتقادات از خود مقاومت نشان داده و پس از گذشت چند سال درخواست ها را به تدریج وارد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری خود کرده است. گوشی های آیفون همواره سیبل اصلی انتقادات از اپل بوده اند. در سال های اخیر اپل از تولید یک آیفون در سال به معرفی سه گوشی با ابعاد مختلف رسیده است اما کاربران باز هم انتظارات بیشتری از این شرکت داشته اند. در اتفاقی که بر خلاف سیاست های چند سال اخیر این کمپانی به حساب می آید، در سال 2017 به جای معرفی گوشی های آیفون 7 اس (و 7 اس پلاس) شاهد رونمایی از دو گوشی جدید با نام های 8 و 8 پلاس بوده ایم. روال کاری اپل اینطور نشان می دهد که تغییر شماره سری گوشی به معنی اجرای تغییرات بزرگ و چشمگیر و اضافه شدن پسوند s به انتهای هر سری به معنی ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هستند و این الگو در سال های اخیر تکرار شده است. در نتیجه حذف کردن 7 اس و معرفی آیفون 8 نشان انتظارات را درباره تغییرات موجود در گوشی های جدید افزایش می دهد. اما آیا آیفون های جدید لایق تغییر شماره سری هستند؟ بررسی مدل بزرگتر آیفون های سال 2017 یعنی گوشی ایفون 8 پلاس پاسخ به این پرسش را ساده تر خواهد کرد.

طراحی گوشی iphone 8 plus

وقتی یک کاربر این گوشی را به دست می گیرد، حس خوبی به شخص القا می شود. اپل بدنه این آیفون را از آلومینیوم سری 7000 و روکش شیشه مقاوم شده ساخته است. بنابراین ساختار آن محکم است و در برابر ضربه و خراش مقاوم هست.همچنین آیفون 8 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 هم بهره می‌برد.  

 

دارای ابعاد با 7?5 در 78?1 در 158?4 میلیمتری و وزن 202 گرمی است. نمیتوان گفت که این گوشی دارای طراحی و بدنه ای نازک و سبک است اما روکش شیشه ای موجود روی بدنه این گوشی، آنرا جذاب و زیبا کرده است. همچنین این امر سبب شده که آیفون 8 پلاس اپل بعد از مدت‌ها از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند. بنابراین به صورت کلی باید گفت این گوشی اپل از نظر سبک طراحی یک گوشی خوب محسوب می‌شود اما ظاهر چندان مدرن و متفاوتی را در مقایسه با سایر اسمارتفون‌های برتر و حتی نسل پیشین آیفون‌های اپل به همراه ندارد.

نمایشگر

نمایشگر آیفون 8 پلاس،  5.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل است (که در اصل 401ppi می باشد). صفحه نمایش این تلفن هوشمند LCD IPS با نور پس زمینه و  ماتریس RGB تعریف شده است، از لمس سه بعدی یا  3D Touch پشتیبانی می کند و دارای پشتیبانی از رنگهای متنوعی مانند گذشته است.

True Tone نیز ویژگی جدید دیگر این تلفن هوشمند است که البته در هر سه مدل گوشی که امسال از سوی اپل به بازار معرفی شده است این ویژگی دیده می شود و باعث تعادل رنگ سفید یا وایت بالانس می گردد. این کار را از طریق سنسور نور محیطی چهار کاناله جدیدی که به گوشی  اضافه شده است ،انجام می دهد و در نتیجه برای تنظیم شدت نور پنل و رنگ آن مورد استفاده می شود. . وقتی این یژگی در گوشی فعال و روشن باشد، الگوریتم True Tone، تعادل رنگ صفحه نمایش را با  توجه به نور محیطی تنظیم می کند و در نتیجه  تصویر را بدون در نظر گرفتن نور محیطی به شکل مناسبی نمایش می دهد.  این ویژگی کاملا با فیلتر نور آبی به نام Night Shift متفاوت است. این فیلتر  رنگ های آبی را در ساعت های شب و تاریکی کاهش می دهد.

وقتی که از ویژگی  True Tone استفاده می کنیم ، رنگ های صفحه نمایش کمی گرم از حالتی است که از این ویژگی استفاده نکنیم.  باید بگوییم این ویژگی برای کاربر خیلی خوب است چون چشم ها کمتر خسته می شوند و چشم های کاربر به راحتی با نمایشگر خود را وفق می دهد. البته کاربران باید برای استفاده از این ویژگی آن را فعال کنند. باید به قسمت تنظیمات نمایشگر رفته و این ویژگی را فعال کنند.

 

اندازه گیری های مختلفب  روی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در حالت روشن بودن  True Tone انجام شده است، و وقتی رنگ بسیار دقیق روی صفحه به نمایش گذاشته شده، سنجش هایی صورت گرفته است.  صفحه نمایش دارای deltaE  متوسط ??1.3 است، در حالی که حداکثر انحراف در رنگ سفید  4.3 خواهد بود.

 همه رنگ های روی صفحه نمایش سنجش شده و به غیر از رنگ سفید بقیه بسیار پایین تر از deltaE  4 هستند. این بدین  معنی است که صفحه نمایش نزدیک به کالیبراسیون کامل کار می کند. با غیرفعال کردن این ویژگی ، deltaE   به طور متوسط ??تا 2.0 افزایش خواهد یافت، در حالی که انحراف از رنگ سفید باقی می ماند.

همانطور که ملاحظه می کنید این ویژگی یعنی  True Tone باعث می شود که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس به خوبی کالیبراسیون شود و عنوان پرچمدار را در نمایش رنگ ها را خواهد داشت. لذا باید بگوییم دقت رنگ آیفون 8 واقعا خوب است. دقت رنگ ها و خوانایی صفحه نمایش جزو ویژگی های خوب آیفون 8 پلاس محسوب می شود.

آیفون 8 پلاس مجهز به یک باتری است که البته قابلیت جابجایی ندارد. این باتری لیتیوم Po  و 2،691 mAh است که حدود 7? کوچکتر از باتری آیفون 7 پلاس است. اما این گوشی به یک تراشه جدید Bionic  A11 نیز مجهز است که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. باید خاطرنشان کرد که این تراشه به همراه باتری جدید و بهینه سازی انجام شده در iOS 11 باعث می شود عمر باتری بهتر شود.

در صورت لزوم می توانید زمان هایی به صورت دستی گوشی را در وضعیتی قرار دهید که شارژ باتری کمتری مصرف کند و در پنین شرایطی حداقل 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. آیفون 8 پلاس با پلاگین شارژر معمولی 5V / 1A همراه خواهد بود و باتری خالی را در عرض 30 دقیقه تا 20 درصد شارژ می کند.

 همچنین اگر آیفون 8 پلاس را روی شارژر بی سیم سریع سامسونگ Qi بگذارید و تست کنید، باتری  ظرف 30 دقیقه تا 17? شارژ می شود.آیفون 8 پلاس می تواند حدود 17 ساعت تماس و 12.5 ساعت شارژ باتری برای مرور صفحات وب در هر بار شارژ شدن را پشتیبانی کند. با باتری پر این گوشی می توانید حدود 15 ساعت فیلم تماشا کنید.

البته باید بگوییم که اپل باتری تلفن های هوشمند خود را تحت تست های مختلفی قرار میدهد. مثلا سنجش می کند تا ببیند چند ساعت ویدئو با رزولوشن HD می توان با گوشی مشاهده کرد. هم چنین میزان روشنایی نمایشگر روی 200 نیت تنظیم می گردد. هم چنین میزان مصرف باتری در وب گردی نیز تحت سنجش قرار می گیرد.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

 

باتری گوشی iphone 8

آیفون 8 پلاس اپل از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد که خوشبختانه از فناوری‌های شارژ بیسیم و شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگرچه این دو موضوع برای آیفون بازها یک قابلیت جدید هستند، اما طرفداران گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست که شاهد پیاده‌سازی و قابلیت مذکور در گوشی‌های مختلف هستند.

جمع بندی

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد.