سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی ایفون xs

بررسی ایفون 11 پرو مکس

گوشی جدید آیفون ایکس اس به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم. با ما همراه باشید.


اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ 30 شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی 999 پوند و بالاترین آن 1349 پوند است که مربوط به ظرفیت 512 گیگ گوشی می‌باشد.


اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین باید خاطر نشان کرد که مدل بزرگ‌تر ایکس اس یعنی آیفون ایکس اس مکس  (XS Max) دارای قیمت پایه 1099 پوند می‌باشد. برای خرید اقساطی ایفون xs کلیک کنید.

نمایشگر ایفون xs

نخستین بار استفاده از پنل اولد روی گوشی‌های اپل، یک تجربه بسیار فوق العاده را برای همه رقم زد. اپل با یک مهندسی افزایشی بروی این نوع از پنل ها توانست یک غلظت رنگی متعادل را به وجود آورد، که اشباع رنگ آن نه کمتر از آیفون هشت بود و نه بیشتر از گلگسی S8 که از حالت تعادل خارج باشد.


اپل این صفحه نمایش را Retina Super نام گذاری کرد تا به همه ثابت کند که می تواند بهترین صفحه نمایش ها را بروی گوشی آیفون X طراحی و به دنیا عرضه کرده است. که شما می‌توانید این صفحه نمایش را بروی گوشی مدل XS نیز مشاهده نمایید. سرعت تشخیص لمس این صفحه نمایش در حدود 120Hz بوده که با استفاده از قابلیت Touch-sensing مورد استفاده قرار گرفته است. قابلیتی که به هیچ وجه نباید با قابلیت تازه سرعت صفحه به اشتباه گرفته شود. اندزه سرعت لمس گوشی در مدل آیفون 10 در حدود 60HZ است ولی از طرفی گوشی جدید کمپانی اپل یعنی آیفون مدل XS می تواند سرعتی تا دو برابر این سرعت را نیز داشته باشد تا حس عملکرد سریع یک گوشی را در دستان خود حس نمایید.


در مقایسه صفحه نمایش مورد استفاده در گوشی آیفون مدل XS با صفحه نمایش‌های معمولی دارای مصرف انرژی خیلی کمی است. که این مهم به یمن استفاده از پنل های اولد می‌باشد، اما باعث کم شدن نور صفحه نمایش نسبت به دیگر محصولاتی که از پنل اولد استفاده کردند نشده است و همین باعث شده که این پنل دارای افزایش بازده بیشتری را در هر شرایط مورد نظری داشته باشد.


به کاربردن گوشی چه در زیر نور بسیار شدید آفتاب باشد و چه در فضایی بسیار تاریک هیچ تفاوتی وجود ندارد. گوشی آیفون مدل XS می تواند در هر شرایطی خود را وفق دهد. از طرفی این کل ماجرا نیست. در گوشی آیفون XS یک قابلیت تراز حساس به نقطه نوری سپید وجود دارد که در گوشی های تا آیفون 10 نیز در هر شرایط نوری که قرار داشته باشند می توانند از این قابلیت استفاده کنند. ترازسفیدی را تغییر دهند و همچنین به صورت خودکار از آن بهره مند شوند. این قابلیت به نام True-Tone معرفی شده است. که می تواند رنگ‌های صفحه نمایش را نسبت به تراز سفیدی که در رنگ های طبیعی وجود دارد نسبت به نزدیکترین غلظت رنگ تنظیم کند. یک قسمت بریدگی به نام (Notch) هنوز که هنوز است به صورت عجیبی همچنان در صفحه نمایش آیفون جدید وجود داشته و هنوز هم کوچک نشده است. به اعتقاد اپل این سنسور می تواند با استفاده از این بریدگی به عنوان یک تشخیص چهره قوی در گوشی آیفن 10 به کار رود و این اتفاق عملی شده و شما به هیچ وجه نمی‌توانید بالا بودن سرعت Face IDرا مورد انتقاد قرار دهید.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد. مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 1?8 درست شبیه به مدل آیفون X است.

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم40 K و با سرعت 60 فریم در ثانیه گرفت. سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.


ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.


اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند. در حال حاضر آیفون XS بهترین دوربین را در میان سایر محصولات اپل دارد، اما آیا در بین تمام گوشی های همراه به روز دنیا هم آیفون XS رتبه اول را از آن خود کرده است؟

باتری ایفون xs

به بررسی آِیفون XS از نظر باتری می رسیم. مثل همیشه، اپل در معرفی آِیفون های خود حرفی از سایز باتری نزد و ترجیح داد تا از نقاط قوت دستگاه خود تعریف کند! باتری آیفون X دارای ظرفیت 2700 میلی آمپر ساعت بود که می توانست به سختی تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. چیپست جدید آیفون XS عمر این باتری را در حدود 30 دقیقه افزایش می دهد که البته رقم بالایی نیست.


آِیفون XS دارای تکنولوژی شارژ سریع و وایرلس می باشد، اما متاسفانه فست شارژر آن در هنگام خرید در درون جعبه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. شاید بهتر بود که اپل این مقدار هزینه‌ی اضافی را به کاربران خود تحمیل نکند و همانند سامسونگ و وان پلاس، فست شارژر را به همراه دستگاه به فروش برساند.


در بررسی آِیفون XS از نظر باتری به طور کلی تغییر خاصی را نسبت به آیفون X نمی بینیم، زیرا همان طور که گفتیم ابعاد این 2 دستگاه با هم برابر بوده و اپل فضایی برای افزایش سایز باتری در اختیار نداشته است.

نتیجه گیری

به‌طور کلی نمی‌توان آی‌فون 10 اس اپل را دستگاهی انقلابی نامید. سازنده نیز به این موضوع کاملا اشراف داشته و پرچمدارش را با پسوند S راهی بازار می‌کند. این مدل در برخی ویژگی‌ها همچون دوربین و نمایشگر شامل بهبودهایی جزئی شده و با ظاهری تکراری و سخت افزاری به‌روز شده پای به دنیای ما انسان‌ها می‌گذارد. برای اطلاع از قیمت گوشی ایفون کلیک کنید.