سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات airpod 2

بررسی ایرپاد 2

اپل مدتی پیش از ایرپاد 2، نسل جدید هدفون بی سیم خود رونمایی کرد. این هدفون بی سیم که طراحی مشابه با نسل اول ایرپاد دارد، کاملا بی سیم است به طوری که کیس شارژ آن هم بی سیم طراحی شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیک به ایرپاد 2019 اپل داشته باشیم و مشخصات و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

طراحی airpod 2

اپل دوست ندارد این محصول نامش ایرپاد 2 باشد و آن را در فروشگاه، سایت و تبلیغاتش فقط ایرپاد می‌نامد. گاها نیز ایرپاد با قاب بی‌سیم به آن گفته می‌شود که منطقی است چون گوشی‌ها تغییر آنچنانی نداشتند.

 

قاب دستگاه همانند قبل است؛ سفید، کوچک و دوست داشتنی! فقط این بار نشانگر LED دستگاه دیگر زیر درب قاب نیست و جلوی آن تعبیه شده است که حرکت درستی می‌باشد چون واقعا قرار دادن آن درون قاب برای کاربر خوشایند نبود. این تغییر، از نظر تئوری، باید پیگیری پروسه شارژ را راحت‌تر کند اما در واقع اینطور نیست چون این چراغ بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود و برای روشن کردن آن باید درب قاب را باز کنید.جدای از این مسائل، ابعاد و طراحی ایرپاد 2 دقیقا همانند نسل قبلی است. پلاستیک سفید براق آن و جنس بدنه حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. اگر سایز گوشی نسل قبلی برای شما مناسب بود پس با این نسل نیز مشکلی نخواهید داشت، ولی اگر نسل قبلی برای شما مناسب نبوده پس تهیه این نسل نیز چیزی را تغییر نمی‌دهد.

AirPods، همانند ایرباد سیمی اپل، طراحی خاصی را دارند و همانند بسیاری از هدفون‌ها نیازی نیست تا آن‌ها را درون کانال گوش خود هدایت کنید. این رویکرد طراحی بسیار خوشایند است، چون هنگام استفاده طولانی از آن‌ها اذیت نمی‌شوید و آن‌ها به خوبی (برای اغلب افراد) در گوش فیت می‌شوند.

راحتی

از آنجایی که ایرپادهای جدید مانند قبلی ها همان ابعاد را دارند پس سبک وزن و راحت هستند . بادزها به راحتی در گوش قرار می گیرند و هیچگونه فشاری به گوش نمی آورند. بادزها کوچک هستند و من همواره از این می ترسم که ایرپادها را گم کنم مخصوصا زمانهایی که عجله دارم. هر چند هرگز اتفاق نیفتاده است اما همیشه از این اتفاق می ترسم که شاید ایرپادها در مسیر حرکت از گوشم بیفتند.

ایرپادها خیلی کوچک و گران قیمت هستند و همین مرا نگران می کند. علی رغم اینها من ایرپادها را دو ساعت در گوش خود می گذارم و برای ملاقات ها ، دیدن فیلم ها و گوش دادن موسیقی از آنها استفاده می کنم  و آنها یکی از بهترین بادزهای وایرلس و بسیار راحت هستند که من توانسته ام امتحان کنم.

سرعت

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

 

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

 

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

 

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده  که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

عمر باتری airpod 2

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود 50 درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

 

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.

 

‌از نظر زیبایی بهتر بنظر میرسد اگر یک پد شارژ دی منزل یا میز خود در سر کار داشته باشید و بجای کابل لایتنینگ از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید همچنین کارکرد آن هم ساده تر است و مانند سایر محصولاتی که از این استاندارد استفاده می کنند کافیست آنرا بر روی پد شارژ بیسیم قرار دهید.(البته باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ شدن ایرپاد به وسیله شارژر بیسیم کمتر از سرعت شارژ با کابل لایتنینگ است)

 

البته باید بدانید اگر در حال حاضر صاحب یک استند شارژ بی سیم هستید احتمالا قادر نخواهید بود از آن برای شارژ ایرپاد خود استفاده کنید ! ایرپاد به دلیل ابعاد کوچک سیم پیچ شارژ بیسیم آن کوچک تر است و نمی تواند در مرکز سیم پیچ استند های شارژ بیسیم رایج برای موبایل قرار گیرد و هنگام خرید پد شارژر بیسیم برای این محصول باید دقت کنید تا کیس ایرپاد بتواند در وسط آن باشد.

 

‌‌کلام آخر

ایرپادهای 2 که سریع تر ؛ هوشمند تر و بادوام تر هستند هنوز در صدر خواسته های کاربران ایفون می باشد. اپل با شارژ وایرلس و با عملکرد وصل شدن به siri بدون دخالت دست ، چیزی که افراد دوست داشته اند را به آنها داده است. جفت شدن سریع تر با گوشی و مدت زمان بیشتر برای صحبت کردن از دیگر مزایا می باشد.

 

هر چند 199 دلار برای یک جفت باد وایرلس زیاد است و این در حالی است که بادهای گلکسی سامسونگ با شارژ وایرلس تنها 129 دلار قیمت دارد. هم چنین هنگامی که پای کیفیت به میان می آید ایرپادها حرفی برای گفتن در برابر Elite Active 65t ندارند. با این وجود باز هم اگر شما در سیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید، بهتر است این ایرپادهای جدید را تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت ایرپاد کلیک کنید.