سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایفون ایکس مکس

مشخصات ایفون ایکس مکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کمپانی مشهور اپل، در نهایت آیفون را با یک صفحه نمایش بزرگ و برای تماشای فیلم و اجرای بازی های روز ارایه میدهد. ایفون ایکس مکس دارای قیمت بالایی است اما جدا از قیمت آن آیفون XS Max یک تجربه عالی و فوق العاده را به کاربر ارایه میدهد. دوربین پیشنهادی اپل در آیفون XS Max همان طور که انتظار داشتیم عالی است، همچنین از طراحی زیبا و بروزی بهره میگیرد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب مینماید. با ما برای بررسی آین گوشی هوشمند و زیبا همراه باشید.

صفحه نمایش گوشی ایفون ایکس مکس

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

 

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

 

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.

گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

در این مرحله از بررسی آیفون XS Max می‌خواهیم به مرور کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کاملا مشابه با دوربین آیفون XS هستند. سنسور اول مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌کند اما سنسور دوم مجموعه از دیافراگم F/2.4 بهره‌ بوده و از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز نام برده شده که بخشی از دوربین اصلی آیفون XS Max هستند قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌کنند و قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط سنسور دوم مجموعه ارائه می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS مکس قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

عکسبرداری با دوربین اصلی آیفون XS Max بسیار لذت بخش خواهد بود، چون کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود فوق‌العاده هستند. یک چراغ فلش LED چهارگانه مابین دو لنز دوربین پشت این گوشی نصب شده که در شرایطی همچون تاریک بودن محیط می‌توان از آن برای ایجاد نور و روشنایی لازم استفاده کرد. به جرئت مدعی می‌شویم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آیفون XS مکس فوق‌العاده عالی است و کمتر گوشی هم اکنون پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین گوشی پشتیبانی می‌شود و کیفیت عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یافته است.

دوربین سلفی آیفون XS Max هم از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عکسبرداری این لنز دوربین هم فراتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. اپل قابلیت عکسبرداری پرتره دوربین سلفی آیفون XS Max را تقویت کرده و هم اکنون کیفیت تفکیک لبه های صورت کاربر با محیط پشت سر وی به مراتب بهتر شده است. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی آیفون XS مکس فوق‌العاده است و اگر طرفدار گوشی های با دوربین قدرتمند هستید، شک نکنید این آیفون یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری گوشی ایفون ایکس مکس

در آخرین بخش از بررسی آیفون XS Max اپل نوبت به باتری و توان شارژدهی آن می‌رسد. با توجه به اینکه آیفون XS Max اپل از صفحه نمایشی بزرگ و با رزولوشن بالا بهره می‌برد، مطمئنا مصرف شارژ باتری دستگاه افزایش خواهد داشت. باتری که اپل برای آیفون XS مکس در نظر گرفته ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی ها باتری این گوشی توانسته چیزی در حدود 1 روز (در برخی موارد کمی کمتر از آن)، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت استفاده نرمال تامین کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک بار شارژ باتری آیفون XS Max اپل و استفاده زیاد از دستگاه، انرژی مورد نیاز آن کاملا تامین شود.

آیفون XS Max اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده باید باتری این گوشی به واسطه بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، اما در عمل اینطور نیست و باتری دستگاه ظرف مدت زمان مذکور حدود 35 الی 45 درصد شارژ خواهد شد که البته این مقدار هم قابل قبول است. پس آیفون XS Max اپل از نظر باتری و شارژدهی وضعیت کاملا معمولی دارد و شاید بهتر بود اپل کمی ظرفیت باتری دستگاه را افزایش می‌داد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

نقاط ضعف:

 

  • قیمت گران